Jak promować małą firmę przy niewielkim budżecie?

budżet

 

Sposobów na reklamę jest mnóstwo od tanich ulotek po nieprzyzwoicie drogie reklamy w telewizji. Ogromne możliwości stwarzają zarówno tradycyjne formy reklamy, jak i reklama w internecie. Jednak dla małych firm, często jednoosobowych działalności gospodarczych, promowanie firmy nie należy do prostych zadań.

Identyfikacja wizualna firmy

Pierwszym krokiem na drodze do promowania firmy powinno być opracowanie spójnej identyfikacji wizualnej firmy – nazwy, logo, kolorów i innych elementów. Dobrze jest pomyśleć nad domeną internetową i ewentualnie nad hasłem, które będzie kojarzyło się z naszą firmą. Elementy te powinny się pojawiać we wszystkich materiałach reklamowych, a także na stronie internetowej, na samochodach służbowych, na gadżetach reklamowych etc. Nawet w przypadku małej, lokalnej firmy warto zadbać o ubiór dla pracowników. Odzież reklamowa sprawi, że firma od razu zyska wizerunek bardziej profesjonalnej i zostanie łatwiej zapamiętana przez klientów. Jeśli mamy ograniczony budżet, to warto chociaż zainwestować w koszulki reklamowe.

Siła internetu

Obecnie internet jest najlepszym kanałem dotarcia do klientów. To tam większość ludzi na świecie poszukuje informacji na temat towarów i usług. Dlatego priorytetem jest stworzenie strony internetowej, w wielu przypadkach warto również stworzyć profil firmy na portalach społecznościowych. Firmy o lokalnym zasięgu powinny zadbać o stworzenie wizytówki firmy w Google Moja Firma. Oczywiście działania te będą o wiele bardziej efektywne jeśli wesprzemy je usługami pozycjonowania strony oraz szeregiem płatnych reklam. Dobra wiadomość jest jednak taka, że internet pozwala szczegółowo określić grupę docelową i poprowadzić kampanię reklamową nawet przy niewielkim budżecie, ponieważ koszt dotarcia do klienta jest stosunkowo niewysoki.

Tradycyjne formy reklamy

Choć tradycyjne metody tracą na wartości, a na reklamę w telewizji czy radio mogą sobie pozwolić największe firmy, to nadal warto zainwestować w co najmniej kilka elementów. Profesjonalna firma nie może obyć się bez wizytówek, przydatne są też teczki ofertowe i foldery reklamowe. Warto też pomyśleć o gadżetach dla klientów choćby tych najtańszych jak długopisy czy smycze. Dobrym krokiem jest promowanie firmy na lokalnych imprezach plenerowych, przeprowadzanie konkursów i tworzenie własnych akcji promocyjnych.